Zomervakantie 2011

zomer 2011   fotoalbum   links

Wanneer?

Van zaterdag 23 juli t/m zondag 31 juli.

Waar?

Hotel "Neuwirt" in Zell Am Ziller, in Tirol Oostenrijk.

Van dag tot dag!

Zaterdag 23 juli.
Vanmorgen tegen 10 uur vertrokken bij (o)ma Exoo in Hengelo, waar wij de nacht hebben doorgebracht. Scooby blijft daar een week logeren. Eerst zijn wij nog even bij (o)pa Exoo in het ziekenhuis langs geweest en van daaruit tegen 11 uur vertrokken richting Duitsland. In Neunheim bij "Landgasthof Hirsch" een hotel hadden geboekt. Tegen 16.45 uur kwamen wij hier aan. Voor het eten, hebben wij eerst een eindje gewandeld, waarna wij tegen 18.30 uur zijn gaan eten. De kinderen gingen om 21.30 uur op bed, waarna wij stil moesten zijn. Eigenlijk zijn wij niet veel later ook gaan slapen.
Zondag 24 juli.
Tegen 09.30 uur zijn wij weggereden en onze reis vervolgt naar Oostenrijk. We hebben de “romantische route” gevolgd en lekker rustig aangedaan. Af en toe even de auto uit, om dingen te bekijken. Tegen 15 uur kwamen wij aan bij ons hotel “Neuwirt” in Zell Am Ziller. Gelijk ons ingecheckt en onze kamer 302 bekeken. Het ziet er allemaal netjes uit, 4 bedden, badkamer en aparte toilet. De kinderen slapen bij ons op de kamer. Nadat wij alles hadden uitgepakt, zijn wij de omgeving gaan verkennen. Tegen 18.30 uur konden wij op de 1ste verdieping gaan eten. We kregen soep, vlees met aardappelen, saladebuffet en vruchten na. Tegen 20 uur zijn wij richting een kerkje “St. Jozef Kapelle” gelopen, die wij vanaf ons balkon op de berg konden zien. Hier vandaan had je een prachtig uitzicht over het dal en vooral de sneeuw die op de bergtoppen liggen. Vanaf hier kon je nog verder lopen, naar een 2de kerkje, wat de kinderen maar al te graag wilden. Naast de kerk, zat een “Gasthof Schulhaus”, waar wij een kopje koffie en chocolademelk voor de kinderen hebben gedronken. Het begon al aardig donker te worden, waardoor wij snel naar beneden liepen door het donkere bos. Het was dus extra voorzichtig zijn. Tegen 21.30 uur waren wij terug in het hotel. De kinderen zijn gelijk gaan douchen en op bed gegaan. Zelf nog even op het balkon gezeten, wel met een jas aan, want het is nog behoorlijk fris.
Maandag 25 juli.
Vanmorgen om 8 uur liep de wekker van de telefoon af. Het ontbijt was simpel, maar wel lekker. We konden gelijk onze broodjes voor tussen de middag smeren en in een papieren zak doen. Tegen 10 uur zijn wij weggewandeld richting de “Rosenalmbahn 1”, die in Zell Am Ziller zelf ligt. Hier hebben wij een 6 dagen gondelkaart gekocht. Gelijk de gondel omhoog genomen, waarnaar wij overgestapt zijn op de “Rosenalmbahn 2” op 1744 m. hoogte. Vanaf hier zijn wij de berg opgewandeld naar de “Karsspitze” op 2264 m. hoogte. Het was een beste tippel en dat voor de 2de dag. Rond een uur of 2 waren wij boven en konden jammer genoeg niet van het uitzicht genieten i.v.m. de wolken. Boven lag er op vele plekken nog best veel sneeuw. Dat werd natuurlijk even een sneeuwballengevecht. Het eten was weer helemaal geweldig, soep, spaghetti (waar Robert nog een 2de bord van nam), saladebuffet en een opgerolde koek na. Na het eten, met zijn allen opnieuw naar de speeltuin, waar wij heerlijk gestoeid hebben en vooral voor Simone, was het lachen, gieren en brullen, want zij had 2 glazen wijn gehad. Rond 21 uur waren wij terug, waarna de kinderen om de beurt in bad zijn gegaan en eigenlijk gelijk in slaap zijn gevallen. Wij zijn nog even naar de overkant gelopen, naar “Café Gredler”, waar wij om 21.45 uur nog een heerlijk bakje koffie hebben gedronken. Hierna nog even op het balkon gezeten en tegen 23 uur ons bed opgezocht.
Dinsdag 26 juli.
Iedereen was nog in diepe slaap, toen de wekker afging om 07.45 uur. Nog even met zijn allen blijven liggen en daarna ons aangekleed. Na het ontbijt, extra broodjes, chocopasta en vleeswaren gepakt om mee te nemen voor onderweg en weggelopen naar het station. Rond 09.54 uur de trein gepakt naar Mayernhofen, wat gelijk bij de 6-daagse kaart in zit en wij de auto mooi kunnen laten staan. Ongeveer 10 minuten zit je maar in de trein. Eerst bij het informatiebureau aan en daarna bij een souvenirwinkeltje gestopt, waar Sebastiaan en Benjamin voor hun vakantiegeld wandelstokken hebben gekocht. Hierna doorgelopen naar de grote gondel “Ahornbahn”, die wij gelijk omhoog zijn gegaan tot 1965 m. hoogte. Hierna via een smal, steil en stenen pad omhoog gelopen naar de “Filzenkogel” op 2227 m. hoogte. Benjamin ging als een speer en was als eerste boven, gevolgd door Sebastiaan. Robert en Benjamin zijn later nog een klein stukje verder gelopen om te kijken of wij via de andere kant van de berg konden afdalen. Helaas terug naar beneden gelopen. Beneden zijn wij richting de “Edelhutte” op 2233 m. hoogte gelopen. We waren al behoorlijk ver, totdat Benjamin dacht er bijna te zijn en in 1 keer een behoorlijk steil pad omhoog zag, hij de stokken weggooide en zei:” ik doe niet meer!”. Besloten om een stukje naar beneden te lopen en even uit te rusten bij een beekje, waar we met zijn allen genoten hebben van dammetjes te bouwen. Tegen 16 uur de gondel terug naar beneden genomen, waar wij allemaal een ijsco hebben gegeten. In het hotel eerst wat gedronken en daarna ons opgefrist voor het eten. Vanavond hadden wij echt geluk, want wij aten Tirole Gröstle. Robert vond het zo lekker, dat hij nog een 2de bord bestelde. Ze doen hier totaal niet moeilijk over en als je glas leeg is, vullen zij die zo bij. Na het eten wilden de kinderen graag nog even naar de speeltuin.
Woensdag 27 juli.
Vanmorgen na het ontbijt, de auto gepakt en naar Rattenberg gereden. Hier hebben wij voor de ouders glazen bloemen gekocht. Hierna teruggereden, naar het Zillertal, waar wij de auto in Fügen bij het dalstation “Spieljochbahn” hebben neergezet. De gondel omhoog genomen naar 1862 m. hoogte. Hierna via een verhard, stenen pad naar de “Spieljoch” 1920 m. hoogte gelopen, waar je een prachtig uitzicht had over het Zillertal en Inntal. Via een smal, steil lopend paadje onze weg vervolgt naar de “Onkeljoch” op 2066 m. hoogte. Vanaf de “Onkeljoch” kon je verder lopen naar de “Kellerjoch” op 2237 m. hoogte, maar het pad was erg smal, met steile afgronden en de kinderen wilden niet verder lopen, besloten via een ander pad terug naar het bergstation te lopen. Halverwege de terugweg hebben de kinderen bij een klein meertje gespeeld en Robert en Simone, hebben heerlijk in het gras gezeten en genoten van het uitzicht. De lucht begon behoorlijk te betrekken, waardoor wij besloten terug naar het bergstation te lopen en even voor het bergstation hebben wij met zijn allen heerlijk bij een beekje gespeeld. Tegen 16 uur trok de lucht helemaal dicht en begon het licht te sputteren en in de verte te onweren. Gelijk onze spullen gepakt en met de gondel naar beneden gegaan. Rond 17 uur waren wij terug in het hotel, waar wij hebben genoten van een ½ l. bier. De maaltijd bestond uit een echt Tirools gerecht met zuurkool en ijs na. Benjamin kreeg pizza, wat wij gelijk vanmorgen bij het ontbijt moest doorgegeven. Na het eten zijn wij weer de berg omhoog gelopen, want het was intussen droog geworden, naar het kerkje en hierna een ander weggetje teruggenomen, waar wij ongeveer bij de speeltuin uitkwamen. Om 21 uur belde (o)ma Exoo, om te vertellen dat er voor (o)pa een donor was gevonden. Beter nieuws kun je in de vakantie niet krijgen, dus vanavond een biertje op hem gedronken, want dit is een lot uit de loterij.
Donderdag 28 juli.
Voor vandaag hadden ze alleen maar regen voorspeld, waardoor wij besloten hadden om na het ontbijt de trein te pakken en richting Fügen te rijden. We moesten hierna nog een klein stukje lopen naar het zwembad Erlebnisfreibad Zillertal-Fügen. Het zwembad was binnen helemaal geweldig, er zat een golfslagbad, stroomversnelling, grot, buitenbad en 2 glijbanen. De ene waterglijbaan van 134 m. lang, moest je met een band doorheen, waar het met Sebastiaan helemaal mis ging en de band eerder beneden was, dan Sebastiaan zelf. De andere waterglijbaan, was de “Black-Hole” van 133 m. lang, die van binnen helemaal donker was, met in elke bocht een andere verlichting, van flitslichten, lichtwals en een soort video-animatie. Hier werd ook de snelheid gemeten, hoe snel je erover deed. Om 13.30 uur de trein terug hebben genomen naar Zell Am Ziller. Even bij het hotel aangegaan om andere schoenen aan te trekken en daarna de auto gepakt en richting Ramsberg gereden. Hier de auto geparkeerd, bij de “Gerlosstein Tandem-bahn” (929 m. hoogte) en de gondel omhoog genomen (1644 m. hoogte) om 14.30 uur. Onderweg in de gondel, zagen wij een heel mooi paadje, waardoor wij besloten om niet omhoog te lopen, maar het mooie paadje naar beneden te lopen, tot aan het dalstation. Beneden was er een speeltuin voor de kinderen met een kneip-anlage. Hierna terug naar het hotel gereden, waar wij even op de kamer zijn geweest om ons op te frissen en daarna konden wij gelijk aan de warme maaltijd. Vanavond aten wij spinazie-room-soep, kalkoenvlees met rijst en een soesje met slagroom na.
Vrijdag 29 juli.
Vanmorgen na het ontbijt, de trein gepakt van 09.56 uur naar Mayernhofen. Hier hebben wij de gondel “Penkenbahn” tot 1800m. hoogte genomen. Hoe hoger wij kwamen met de gondel, hoe meer wij door de wolken gingen. Wat is de wereld dan klein en wij zagen enkel de gondeltjes, die naar beneden gingen. Een klein stukje gelopen en daarna de “Kombibahn Penken” verder genomen tot 1990 m. hoogte. Het was boven behoorlijk koud en licht aan het regenen, waardoor wij besloten bij “Penkenalm” op 2000 m. hoogte een beker warme chocolademelk en apfelstrudel te nemen. Tussen de koeien door, verder gelopen richting de “Finkenberger Almbahnen”, waar wij een aangelegd meertje tegen kwamen. Hierna doorgelopen naar de “Wangalm” op 2128 m. hoogte. Regelmatig liepen wij door de wolken, waardoor wij elkaar af en toe nauwelijks zagen. Het Zillertal konden wij helemaal niet meer zien. Op een gegeven moment zei Robert, dat wij even moesten doorlopen, want er kwam een regenbui aan. Het klopte inderdaad en gelukkig was er boven bij de “Wangalm” een schuur voor koeien, waar wij konden schuilen. Eigenlijk wilden wij nog wel verder lopen, maar de kinderen sputterden behoorlijk tegen, waardoor wij besloten terug te lopen. De wolken trokken in Zillertal behoorlijk op, waardoor wij mooie uitzichten hadden op het dal. Hoe verder wij richting het bergstation kwamen, hoe mooier het weer werd. Tegen 16.30 uur de gondel naar Mayernhofen terug genomen. De trein van 17.51 uur terug genomen naar Zell Am Ziller, waarnaar wij om 18.10 uur terug waren in ons hotel. 's Avonds hebben wij nog even bij de blaaskapel gekeken en Robert en Emiel hebben daar een Snaps gedronken. Robert vond de meid zo mooi, dat hij graag even met haar op de foto wilde. De kinderen gingen vanavond al vroeg op bed, namelijk 20.30 uur.
Zaterdag 30 juli.
Vanmorgen gelijk na het ontbijt, de auto gepakt en richting Hintertux gereden, waar wij de auto vlak bij de gondel hebben geparkeerd. De gondel “Gletscherbus 1” omhoog genomen tot de Sommerbergalm op 2100m. hoogte. Besloten om richting de “Tuxerjach-Haus” op 2313 m. hoogte te lopen, wat op de bordjes stond van ongeveer een uur lopen. Vanaf het “Tuxerjach-Haus” doorgelopen, langs een waterreservoir, via een steil, smal paadje naar de “Tuxer-Joch” op 2388 m. hoogte. Hier hebben wij ons broodje opgegeten en de kinderen even heerlijk met water en stenen laten spelen. Robert is daarna doorgelopen naar de “Frauenwand” op 2541 m. hoogte en daarna zijn wij met zijn 4-en bij elkaar gekomen op de “Kasern-Schmirn” op 2446 m. hoogte. Van elk punt, hadden wij elke keer een prachtig uitzicht op de gletscher. Rond 15.15 uur de gondel terug naar beneden genomen. Eigenlijk wilden wij nog even bij de waterval kijken, zodat de kinderen nog even met water en stenen konden spelen, maar het begon behoorlijk hard te regenen. Gauw rennend naar de auto gegaan en verder gereden naar Ginzling. Hier kwamen wij in een smal dal uit, waarnaar wij op een gegeven moment een zijweg hebben genomen en de auto hebben geparkeerd bij een riviertje. De pret was van korte duur, want opnieuw begon het hevig te regenen. Besloten terug naar het hotel te rijden, waar wij rond 17.45 uur aankwamen. Alvast enkele spullen gepakt en daarna naar beneden gelopen om te eten. Wij hadden soep, snitzel, patat, salade en koek als toetje. Na het eten samen met Sandra, Emiel en nog 2 grotere jongens naar de speeltuin gelopen. Morgen op tijd opstaan, want na het ontbijt rijden wij gelijk weg, richting Hengelo.
Zondag 31 juli.
Vanmorgen om 07.00 uur opgestaan en ons gelijk aangekleed. Robert, Sebastiaan en Benjamin hebben daarna gelijk alle spullen naar beneden gebracht en de auto ingepakt. Simone heeft ondertussen de kamer gecontroleerd of er niks was achtergebleven. Om 07.30 uur gelijk ontbeten. Je kon merken, dat vele hotel-gasten ook vroeg weg wilden, want het was aardig druk. Rond 08.15 uur zijn wij weggereden. De snelwegen in Oostenrijk hebben wij vermeden, omdat wij geen vignet hadden. Via de Aachensee, zijn wij binnendoor naar Duitsland gereden. Bij de Aachensee werd geflitst op de snelheid en Simone reed net iets te hard. Wij zijn dus benieuwd of er nog een bekeuring komt, maar wij hopen van niet. Munchen zijn wij via de zuid kant binnengekomen, waardoor wij midden door het centrum zijn gegaan. Op zich was dit goed te doen, want je reed veel door tunnels, maar op dit moment waren er veel wegwerkzaamheden. Op de radio hoorde je dat er vele file's in de buurt waren, maar die hebben wij allemaal kunnen vermijden. Onderweg 3 keer gestopt en om 17.35 uur kwamen wij aan in Hengelo. Er was een grote verrassing, want Simone's vader was net 's morgens thuisgekomen.

Zend een mail naar robert@familieslagter.eu voor vragen of suggesties over deze Internet pagina's.