Zomervakantie 2006

zomer 2006   fotoalbum   links

Wanneer?

Van 15 juli t/m 3 augustus.

Waar?

Camping "Lazy Rancho" in de plaats Interlaken, canton Berner Oberland, Zwitserland.

Van dag tot dag!

Zaterdag 15 juli.
Om 01.50 uur vertrokken richting Zwitserland en rond 11.30 uur kwamen wij aan op de camping. 's Middags boodschappen gedaan, aan het zwemmen geweest en 's avonds nog aan het fietsen.
Zondag 16 juli.
Rondje Interlaken gefiets. In de middag naar de rivier de Lombach geweest om te spelen met water en stenen. 's Avonds naar de Thunersee gefietst. Vandaag 18,5 kilometer gefietst.
Maandag 17 juli.
Met de auto naar Meiringen en de Aareschlucht gelopen en met de trein weer terug. Hierna zijn wij doorgereden richting de Reichenbachfalle, langs de Rosenlauischlucht en door naar de Schwarzwaldalp.
Dinsdag 18 juli.
Vandaag in Interlaken aan het winkelen geweest en de stad bekeken. In het zwembad geweest en later naar de rivier de Lombach gefietst. Hier hebben wij met zijn allen met water en stenen gespeeld.
Woensdag 19 juli.
Besloten om de trein te nemen. Van Wilderswil zijn wij naar Lauterbrunnen gegaan met de trein. Hier moesten wij overstappen op een tandradbaan naar Kleine Scheidegg op 2061 meter. Vanaf hier zijn wij naar de Eigergletscher op 2350 meter gelopen.
Donderdag 20 juli.
Langs de Thunersee via kleine dorpjes naar Thun gereden. Van hieruit richting Steffisburg, Schwarzenegg, Oberei tot aan de Schallenberg. Via Marbach, Wiggen, Escholzmalt naar Sörenberg hebben genomen. Heel toevallig kwamen wij hier een rodelbaan tegen waar we ieder een keer mee geweest zijn. Hierna langs de Lugern- en Sarnensee terug naar Interlaken.
Vrijdag 21 juli.
Naar het Kiental gereden met een weg van 28% en zeer smal. Aan het einde van het dal hebben wij de gele route gelopen, alpwirtschaft- & naturlehrpad. De route was ongeveer 4 kilometer met een hoogteverschil van 100 meter.
Zaterdag 22 juli.
Richting de Thunersee gefietst. De fietsen hebben wij in het bos achtergelaten en lopend zijn wij verder gegaan tot aan de St. Beatus-Höhlen. Een rondleiding gehad in de grot.
Zondag 23 juli.
Weggereden richting Habkern. Hier aan het wandelen geweest. Daarna zijn wij via een tolstraat van Schwenai naar de Roten-Schwand gereden. Na het eten hebben wij de fiets gepakt en via het golfterrein zijn wij naar de Thunersee gefietst.
Maandag 24 juli.
Na het ontbijt weggereden richting de Hasliberg en met de gondel zijn wij naar Mägisalp op 1710 meter hoogte gegaan. "Abenteuer auf dem Zwergenweg" gevolgd, een wandelroute van 5 kilometer en liep licht naar beneden door dennenbossen.
Dinsdag 25 juli.
Naar de Blausee. Dit water is zo ontzettend blauw en helder, dat je de forellen kon zien zwemmen. Later op de dag naar Adelboden en bij Unter dem Brig naar een waterval gelopen. Hier begon het te regenen en zijn we klets nat bij de auto gekomen.
Woensdag 26 juli.
Vanmorgen stonden wij op met regen. Naar de Schwarzsee op 1046 meter hoogte gereden waar de zon scheen. Terug op de camping is Robert met de kinderen gaan zwemmen in het zwembad.
Donderdag 27 juli.
Om 10.50 uur hebben wij de trein gepakt naar Schynige Platte op 1967 meter hoogte. Onderweg en boven op de Schynige Platte hadden wij een prachtig uitzicht op de Eiger, Mönch, Jungfrau, Interlaken, Thunersee en Brienzersee. 's Avonds kwam er een windhoos aanzetten, waarbij Robert’s luifeltje los liet, bij de buren vlogen de haringen van de tent uit de grond en bij de caravan van de overbuurman vloog de deur eruit en zijn ramen braken.
Vrijdag 28 juli.
Aan het winkelen geweest in Luzern. In de etalages hadden zij vele dure merken liggen/hangen. Van Valentino, Cucci en Rolex. Toen wij net Luzern uitreden begon het te regenen. Dit hield aan tot net voor Interlaken. Op de camping brak de zon door.
Zaterdag 29 juli.
Na het ontbijt zijn wij richting het Diemtigtal gereden. Bij Grimmialp op 1235 meter hoogte hebben wij de auto geparkeerd. Van hieruit hebben wij de Grimmimutz-route gevolgd. Na een vermoeide tocht zijn wij bij een barbecueplaats gestopt. Aan de stokken die wij onderweg gesprokkeld hadden, heeft Simone een puntje aan gemaakt met een mes. Hier hebben wij worstjes aangeprikt en zo boven het vuur warm gemaakt. Terug op de camping hebben wij de fiets gepakt en zijn wij naar de ruïne Weissenau gefietst. Langs het Schiff-kanal richting het station gereden en van hieruit naar de Heimwehfluhbahn. Hier hebben wij een hoogteverschil van 100 meter omhoog gefietst.
Zondag 30 juli.
Na het ontbijt zijn wij naar Grindelwald gereden. Vanaf hier zijn wij lopend naar de Treppenaufstieg Oberer Gletscher gegaan. Hier hebben wij over de 890 houten traptreden beklommen om boven te komen.
Maandag 31 juli.
De Trummelbachfälle bekeken. In totaal waren er 10 watervallen, met een hoogteverschil van de onderste naar de bovenste waterval van 140 meter. Hierna zijn wij verder gereden naar Stecheberg. Wij wilden eigenlijk een klein stukje lopen, maar het werd toch langer dan wij hadden gedacht. In totaal zijn wij 300 meter gestegen. Bij het hotel hebben wij wat gedronken en zelfgemaakte abrikozentaart gegeten.
Dinsdag 1 augustus.
Het is nationale feestdag van Zwitserland. In Thun aan het lopen geweest. Terug op de camping zijn wij naar de rivier de Lombach gefietst, waar wij heerlijk met water en stenen hebben gespeeld. Om 22.00 uur hebben wij samen met de kinderen voor bij de camping naar het vuurwerk gekeken die aangestoken werd op het middenplein van Interlaken.
Woensdag 2 augustus.
Wij hadden de kinderen een keuze gegeven of naar het kabouterpad of hierachter in de rivier de Lombach spelen. Zij kozen voor het laatste. Ook zijn we Interlaken nog in geweest voor de laatste inkopen.
Donderdag 3 augustus.
Vannacht rond 01.00 uur begon het te regenen. Dit hield de gehele nacht aan. Tegen 08.20 uur zijn wij bij de camping weggereden. Met regen, veel files en wegwerkzaamheden kwamen wij om 18.30 uur in Winschoten aan waar we wat gegeten hebben.

Zend een mail naar robert@familieslagter.eu voor vragen of suggesties over deze Internet pagina's.