Zomervakantie 2004

zomer 2004   fotoalbum   links

Wanneer?

Van 28 augustus t/m 11 september.

Waar?

Het plaatsje Übereisenbach in de Eifel in duitsland bij de familie Wallesch. We hadden de benedenverdieping van het huis. Geboekt via Bellvilla.

Van dag tot dag!

Zaterdag 28 augustus.
Verjaardag van Simone. We zijn om 10.15 uur vertrokken en waren daar om 16.45 uur. De rit was goed en in de Eifel begon het pas te regenen.
Zondag 29 augustus.
's Morgens boodschappen gedaan in Luxemburg. 's Middags vanuit onze woningen een rondwandeling gemaakt van ongeveer 12 km. Het was droog weer en vanaf vandaag hebben we geen druppel regen meer gehad.
Maandag 30 augustus.
Vandaag een rondrit gemaakt. Eerst naar Bitburg en daar even rondgelopen. Via Kyllburg naar Neurenberg, waar wij de auto hebben geparkeerd en via het centrum naar de middeleeuwse burcht zijn gelopen.
Dinsdag 31 augustus.
Naar Vianden en via het centrum naar de burcht van Vianden gelopen. Daarna verder naar boven gelopen waar de stoeltjeslift uitkomt. Een mooi uitzicht over Vianden. Via Marnach, waar wij nog een aantal boodschappen hebben gekocht, teruggereden naar Übereisenbach. Sebastiaan heeft toen met Robert een potje gevoetbald.
Woensdag 1 september.
Vanmorgen al bijtijds weggereden richting de Vulkaaneifel. Een rondje gelopen om de Meerfelder Maar. Maren zijn trechtervormige vulkanen die in het landoppervlak een kuip hebben gevormd.
Donderdag 2 september.
Vanmorgen zijn wij na het ontbijt weggereden richting het Müllerthal, klein Zwitserland genoemd. In Berdorf zijn wij bij het informatiebureau gestopt om te vragen waar wij het beste konden wandelen met de kinderwagen. Het was een prachtige wandeling en in totaal hebben wij hier 7.7 kilometer gelopen. Sebastiaan heeft een paar keer op de nek gezeten en de rest helemaal gelopen. We waren net weer thuis en toen kwam er een stroomstoring in ons gebied. De stroomstoring duurde van 16.50 uur tot 19.50 uur. Dit was de ergste stroomstoring in de afgelopen 20 jaar en heeft meer dan 1 miljoen mensen getroffen.
Vrijdag 3 september.
Vanmorgen besloten om een rustdag in te lassen voor de kinderen. We zijn naar Clervaux gereden en hier hebben wij de stad bezichtigd. Op de terugweg in Marnach boodschappen gedaan.
Zaterdag 4 september.
In Hoscheid hebben wij de auto geparkeerd. Een wandelroute van 6.5 kilometer gedaan waar kunstenaars uit binnen- en buitenland hier verschillende klankinstrumenten hebben neergezet. Je kon er op spelen, door met houten stokken erop te slaan.
Zondag 5 september.
In Esch-sur-sûre zijn we eerst met Sebastiaan naar de speeltuin gelopen. Hij kon er geen genoeg van krijgen, dus dat was tranen met tuiten, toen wij verder liepen. Daarna doorgereden naar Baschleiden waar we zijn gaan zwemmen.
Maandag 6 september.
Net voordat wij in Berdorf aankwamen, had je een mooie parkeerplaats waar je prachtige kloven had. Wij zijn zonder kinderwagen een stukje gaan lopen. Met zijn allen zijn wij eerst Weerschrumm ingeweest. Dit was een pad, midden door zeer steile rotsen heen. Af en toe moest je bukken om onder de rotsen door te komen. Hier had je ook een paadje, dat niet breder dan 30 centimeter was. Verder nog bij de Rovershol gelopen. Hier moest je met steile, metalen trapjes zonder leuning naar beneden klimmen.
Dinsdag 7 september.
Vanmorgen besloten richting Trier te rijden. In het centrum kwamen wij een ADAC-winkel tegen, waar wij nog een kinderstoel gekocht hebben. Verderop in het centrum kon je de Dom bezichtigen. Omstebeurt zijn wij naar binnen gegaan. Het was ontzettend groot van binnen en je kon vele dingen bezichtigen.
Woensdag 8 september.
Naar Weiswampach gereden waar wij eerst rondom de 2 meren gelopen zijn. Hierna zijn wij via Leithum naar Stupbach gereden. Dit was een weggetje door België. Op een gegeven moment kwamen wij op een 5-sprong uit en overal stond een verbodsbod, gelukkig gelde dit alleen als er sneeuw of ijs lag.
Donderdag 9 september.
Vanmorgen zijn wij richting Larochette gereden. Simone wilde graag oude herinneringen ophalen aan de vakantie die zij hier gevierd had met haar ouders. Wij hebben 4,7 kilometer in het bos rondgelopen. Hierna de gedeeltelijk gerestaureerde dubbelburcht (uit de 11de en 13de eeuw) in Larochette bezocht.
Vrijdag 10 september.
Eerst naar Wiltz geweest en hier rondgelopen. Vanaf Wiltz zijn wij toch doorgereden naar Lulzhausen. Hier hebben wij de auto geparkeerd en zijn wij richting het water gelopen. Hier hebben wij bij het water gezeten. Robert is er samen met Sebastiaan nog even ingeweest.
Zaterdag 11 september.
De vakantie is voorbij. Om 9.00 uur vertrokken en het regende. Gelukkig niet te lang. Rond 13.45 uur waren we thuis. We hebben een leuke vakantie gehad.

Zend een mail naar robert@familieslagter.eu voor vragen of suggesties over deze Internet pagina's.